vineri, 13 noiembrie 2009

Poveşti corporatiste – Episodul 3 - Găinuşa Roşie

de Joseph Jacobs şi Porcuşorul Radioactiv

Într-o zi, scurmând pământul cu ciocul, Găinuşa Roşie găsi un bob de grâu. Câinele şi Pisica leneveau la soare ca de obicei.

Acest bob de grâu trebuie plantat – zise ea. Cine îl va planta?
- Eu nu – zise Pisica
- Eu nu – zise Câinele.
- Bine, o voi face eu – zise Găinuşa Roşie.

În curând grâul crescu înalt şi galben.
"Grâul este copt", zise Găinuşa Rosie. "Cine va secera grâul asta?"
- Eu nu – zise Pisica
- Eu nu – zise Câinele.
- Bine, o voi face eu – zise Găinuşa Roşie.

Când grâul fu secerat, Gainusa Rosie întrebă: "Cine va treiera grâul asta?"
- Eu nu – zise Pisica
- Eu nu – zise Câinele.
- Bine, o voi face eu – zise Găinuşa Roşie.

Când grâul fu treierat, Gainusa Rosie întrebă: "Cine va duce grâul asta la moara?"
- Eu nu – zise Pisica
- Eu nu – zise Câinele.
- Bine, o voi face eu – zise Găinuşa Roşie.

Ea duse grâul la moara si-l macina si facu faina. Apoi ea întrebă: "Cine va framinta si coace piine?"
- Eu nu – zise Pisica
- Eu nu – zise Câinele.
- Bine, o voi face eu – zise Găinuşa Roşie.

Ea frământă si coapse pâine. Apoi întrebă:
- Cine va mânca aceasta pâine?
- Ooo, eu o voi mânca - zise Pisica.
- Si eu - zise Ciinele.
- NU, NU! - zise Găinusa Rosie. Eu voi mânca pâinea. Si asta facu.

Pisica şi câinele se uitară unul la altul. Pisica întrebă:
- Cine va mânca supă de găină?
- Eu voi mânca – zise Câinele.
- Şi eu – zise Pisica.

Morala:
1. Degeaba faci tu toată treaba dacă ai minte de găină.
2. Dacă ai minte de găină măcar ai grijă să nu faci echipă cu Câinele şi Pisica.
3. Dacă tot vei fi mâncat, măcar nu mai munci aiurea pe plantaţie.

13 comentarii:

  1. Nu stiu nu am inteles articolul asta.
    Eu prefer varianta: Cine face asta, ca eu am alta treaba?

    RăspundețiȘtergere
  2. Mda, ar fi simpatica daca n-ar fi a dracului de reala.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu as fi ajutat gaina la plantat, macerat, cacat painea si ca sa nu mananc supa goala

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, aici a fost o eroare. Nu trebuiau sa o lase pe gaina sa manance painea inainte sa-i ia glanda. Minte de pisica si de caine, ce sa-i faci.

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumos . Gaina Rosie poate fi si Pasarea Phoenix , deci se reincarneaza in alta supa facatoare de munca in curand , nu ? :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar daca o companie face supa din angajati, oricum se vor gasi oricand alte gaini sau oi sa le ia locul. Sau bizoni, ca bizonul are memorie scurta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Gaina este un animal foarte hazliu. Si ma refer la cum arata, nu la ce face sau cum face. Gaina dansanta ! Votati gaina dansanta.

    (chiar daca nu pare, acest comentariu are substrat. Este ceva de neinteles pentru gloata, el defapt ascunde intelesuri care mai de care mai socante. Este un tumult de filozofie propulsat in simple cuvinte.) Hmm...

    RăspundețiȘtergere
  8. In realitatea mea treaba sta un pic altfel. Adica,pisica si cainele motiveaza gaina cu un bonus sau o bataie incurajatoare pe aripa sa faca ea treaba. Gaina, fraiero_inocenta, o face.
    Dupa care sa balaceste in supa. Daca e suficient de motivata, sare singura in oala :)

    RăspundețiȘtergere
  9. M-am uitat ceva pe aici dar nu am reusit sa gasec vreo pagina de contact sau ceva ... asa ca offtopic motivat scriu aici:D Te intereseaza blogroll cu al meu blog? Mersi pentru raspuns si scuze din nou pentru mesaj:D

    RăspundețiȘtergere
  10. frateee....bobul ala de grau s-ar fi pierdut fara gainuta. gainuta ar fi avut o viata monotona, depresiva, nu si-ar fi gasit scopul, cum spun unii care si acum il cauta.
    So...mesaj pt gainuta:fuck off and bon voyage till u get into my stomach!!!!! La cat mai multe zburatoare!
    ps. decat sa traiasca scuramand pamantul, mai bine sa moara pt un scop nobil! yeah,yeah,yeah!

    RăspundețiȘtergere
  11. Zuann: Votam stapano, cum sa nu votam? A propos, stiati ca gaina e singurul animal care sintetizeaza calciul ( din ou ) ? Pentru ca alimentatia cu graunte nu e chiar bogata in calciu.

    Adriana: Asa-i. Gaina e un animal stupid. Cam ca majoritatea oamenilor de altfel.

    Romanika Blog: Adresa mea de mail e pe pagina principala. Daca te referi la blogroll, chestia asta in general nu se cere, ci se obtine. Eu n-am cerut nimanui sa ma puna in blogroll, iar daca un site mi se pare interesant il pun singur. Altfel se numeste schimb de link, chestie pe care nu o fac. Asa ca, fa cum simti.

    kyoteea: asa zic si sefii nostri. Esti vreo sefa cumva ?

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu am siteul ala cu barbi la blogroll.. E frumos , mai ales cand ii vad nurii lui barbi in jocul ala..

    RăspundețiȘtergere

GROHĂIŢI SAU GUIŢAŢI AICI