marți, 26 mai 2009

Despre cât de penibil a ajuns Stargate şi cum voi salva eu Galaxia

Ca mare amator de SF, am fost plăcut impresionat prima dată când a apărut Stargate. Idee interesantă, nu extraordinar de originală, regie bunicică, destul pentru un film. Erori de logică cel puţin nu aşa flagrante ca în absoluta aberaţie “Independence day”, în care un virus de PC pământean infectează un super-ordinator extraterestru, că bineînţeles, ele sunt compatibile atât ca hard cât şi ca soft.

Dar ce-a urmat…10 ani de episoade care mai de care mai lipsite de logică, (virgulă) care mă fac să-mi fie dor de bătrânul Star Trek. Hai să mă explic înainte să mă trezesc cu 10.000 de fani fanatici cu topoare alergând după mine prin oraş:

- Noi suntem o civilizaţie tânără. Pe orice scară vreţi voi: Richter, a galaxiei, sau pe scara D a blocului vecin. Abia de vreo 200 de ani am început să facem maşinării, iar abia în ultimii 30-40 de ani am reuşit să le facem cât de cât acceptabile, adică cu niscaiva circuite şi un softuleţ în spate. Evoluţia se pare că este exponenţială, adică dacă eu o să mă trezesc peste 2-300 de ani din sarcofagul de criogeneză pe care mi-l pregătesc în pivniţă, s-ar putea să rămân prost ( da, mai prost decât sunt ) la vederea minunatelor şi de neînţeles maşinării care vor fi pe atunci. Buuuun…..Deci: cum pla mea să pretinzi că, (virgulă) cu tehnologia actuală, te-ai mai putea măsura cu o civilizaţie nu cu 40 sau 400 de ani, ci cateva zeci de mii de ani mai bătrână ca tine? Te-ar sufla ca pe o musculiţă cu un ac de 1 milimetru, care se încăpăţânează să pişte un bizon cu pielea de 10 centimetri grosime, de cur. Sau pur şi simplu te-ar ignora, ca umilinţă supremă.

- În minunatul şi logicul film Stargate, echipa noastră se confruntă cu civilizaţia Goa'uld, care ne ţinuse sclavi acu’ vreo 10.000 de ani. Bineînţeles, cum oamenii e băieţi deştepţi, le-o tragem de fiecare dată aplicând proverbiala noastră inteligenţă. Carevasăzică, în vreo 10.000 de ani, prostovanii s-au mulţumit să stea cu pla ( pardon, simbiontul ) la soare şi să nu inventeze nimic, aşteptând să-i ajungem noi din urmă. Aceeaşi tehnologie ca pe vremea strămoşilor lor, pe care noi, ca băieţi deştepţi suntem perfect capabili să o stăpânim, numai să punem mâna pe ea. Şi ce mă enervează cel mai tare, deşi armele alea minunate în formă de suliţă se găsesc din abundenţă în Galaxie, echipa noastră se încăpăţânează să folosească inutilele pistoale-mitralieră. Doar pe Teal’c ce-l mai duce capul, dar el e Jaffa şi e mai deştept ca toţi la un loc. Şi decât generalii, şi decât coloneii, şi decât toţi de la Antena1, cu Voiculescu în frunte să mi-o sugă. Băi frate, dacă aş pune eu mâna pe una din aia…..

- Ba ne mai tragem şi nişte aliaţi ţepeni, Asgards, care sunt şi mai bătrâni decât Goa'ulzii şi cărora suntem perfect capabili să le rezolvăm problemele. Membrii acestei civilizaţii, în ciuda superiorităţii lor tehnologice, de o grămadă de timp nu mai sunt în stare nici să se fută. Se înmulţesc prin clonare sau gen… Cât de imbecilă trebuie să fie o rasă să ajungă în starea asta deplorabilă? Nici măcar să nu te mai fuţi? Atunci merită să dispari. Pentru ce pla mea să trăieşti? Ca să te clonezi la nesfârşit şi să umpli universul cu copii identice, care la rândul lor nu se fut? Eşti exact ca urşii Panda, care tot de asta o să dispară, în ciuda eforturilor prietenilor noştri cu ochii înguşti.

- În ultima vreme, de când cu Stargate Atlantis, lipsa de imaginaţie a producătorilor atinge cote unice de imbecilitate. Inventăm o grămadă de rase, redescoperim Atlantida, Sfântul Graal, vorbim cu holograme ale lui Merlin şi aşa mai departe. Pe principiul “dacă nu poţi să-i convingi, zăpăceşte-i". Varză. Mă întreb ce aberaţii comerciale ne vor mai servi în noul Stargate Universe.

- Eu sugerez ca noua serie să se bazeze pe următoarea idee:să aflăm că ne tragem din broaşte, care sunt o veche civilizaţie care a ajuns în starea Zen şi se ascunde de o altă veche civilizaţie, care care la rândul ei se disimulează sub aparenţa unor inofensive râmătoare şi pregătesc în secret re-cucerirea Pământului prin lansarea gripei porcine. Această veche civilizaţie a învins şi vechea civilizaţie a Atlanţilor, care s-a ascuns sub formă de lăţei. Vom afla în episodul 381 că Atlantida era de fapt Mama Natură, iar scufundarea ei era o figură de stil, fata mergând de fapt să facă o baie, şi cu ocazia asta i-a scufundat şi pe Atlanţi cu ea. Echipa SG1 încearcă de fapt să deschidă poarta Atlantidei şi să creeze o alianţă cu locuitorii ei transformaţi în lăţei, pentru invingerea ameninţării porcine de pe Pământ. Iată poarta: 1,2,3…şi cine sare cu mine? Să salvăm Galaxia!


2 comentarii:

  1. Asa-i, Stargate sucks. Ca orice lucru bun care ajunge un cacat

    RăspundețiȘtergere
  2. bha,
    goa`ulzii au furat tehnologie, de`aia`n 10 ani `nau reusit sa fure alta,fiindca asgarzii ii tineau in frau
    da` tot a ajuns anost Stargate
    da` e doar un cacat de SF, imi face placere sa ma uit la el

    RăspundețiȘtergere

GROHĂIŢI SAU GUIŢAŢI AICI