marți, 4 august 2009

Noua limbă de lemn Public Relations sau politeţea excesivă

Nu ştiu voi cum sunteţi, dar pe mine mă enervează fantastic faza când mă duc undeva la un ghişeu, bancă, instituţie or whatever să mi se vorbească excesiv de politicos. Nu zic, mârlănia mă enervează şi mai tare, politeţea îşi are şi ea locul ei, ţine de profesionalism şi de bună creştere, dar….

Tot felul de pizdulici sau poponauţi ieşiţi abia de pe băncile şcolii, dresaţi în spiritul “Corporate” sau “Public Relations”, îmbrăcaţi în costume încheiate până la gât şi cu o atitudine “profesională” crispată de parcă le-ai băgat o sucitoare în cur te agresează cu noua limbă de lemn.

Caz concret. Mi-am făcut şi eu nişte carduri la o bancă, nu prea contează care, plus un internet banking şi am primit o jucărie din aia care-i zice token. Ca să generezi coduri cu el, să muţi bani dintr-o parte în alta şi să te joci pe net. Asta şi făceam eu liniştit, încântat de super facilităţile drăcoveniei, când PAF…. “Aţi introdus codul greşit de trei ori, internet banking pula, sunaţi la nr. Xxxxxxx pentru deblocare”. Chhhh…zic eu în sinele meu interior, ce bou sunt, cam naşpa cu sunatul că n-am decât mobilul şi mai sunt şi plecat din ţară, deci roaming, pula mea…o grămadă de bani daţi pe telefon.

Dar cum imi trebuia foarte tare, zic fie. Sun acolo, răspunde roboţica, pentru romana tastaţi 1 for english press 2….apoi tot aşa la fiecare subopţiune cu cifre de la 1 la 5…selectez ce cred că s-ar potrivi…răspunde în final o tanti.

- Bună ziua, numele meu este Popeasca PRescu, aţi sunat la serviciul 24 pula mea, cu ce vă pot fi de folos ?
- Bună ziua, sunt Porcuşorul, uitaţi, am o problemă cu tokenul, îs pe roaming şi-s tare grăbit.
- Numai puţin, vă rog, daţi-mi CNP să vă pot identifica
Dau CNP-ul, mă identifică şi stupoare….

- Aţi fost identificat in baza de date, domnule Porcuşor, vă rog să sunaţi la acelaşi număr de telefon, dar de data aceasta formaţi 1 apoi 4 apoi 5 şi luaţi legătura cu colegii de la tokenuri.
- Doamnă, mi-s pe roaming, nu-mi puteţi face legătura direct?
- Domnule Porcuşor, cu regret vă informez că nu se poate face direct legătura, trebuie să sunaţi la acelaşi număr de telefon, dar de data aceasta formaţi 1…..
- Ok, mulţumesc.
- La revedere domnule Porcuşor şi vă mulţumim că aţi apelat la serviciile 24-pula mea.

Sun dincolo, vorbeşte iară roboţica, până la urmă ajung la cealaltă “roboţică”, mai umanoidă, dar care tot ca o roboţică vorbea.

- Bună ziua, aici serviciul tralala, numele meu este Ioneasca PRescu cu ce vă putem fi de folos ?
- Ştiţi, tokenul, sunt grăbit, roaming…..
- Numai puţin, vă rog, daţi-mi CNP să vă pot identifica
- 12345566787
- Care este culoarea dvs preferată?
- What?
- Ştiţi domnule Porcuşor, când aţi deschis contul aţi completat o întrebare şi un răspuns de siguranţă.
- Pula mea, să fiu dacă mai ţin minte, credeam că-I la vrăjeală. Roz?
- Da domnule Porcuşor, acesta este răspunsul corect la întrebarea de siguranţă.

Ca să n-o mail lungim, a urmat o întreagă precedură de deblocare, în care mi s-a adresat de vreo 6-7 ori cu domnule Porcuşor. La final mulţumesc şi eu ca un băiat bine crescut, la care roboţica:

- Dacă doriţi putem să vă ajutăm în operaţiunea pe care o făceaţi.
- Nu doamnă, mulţumesc, mă descurc, numa’ că am fost bou şi am băgat codul aiurea de 3 ori, chiar mă descurc…ştiţi, sunt pe roaming şi costă….
- Dacă mai aveţi alte întrebări serviciul nostru vă stă la dispoziţie 24/24….
- Nu, mulţumesc, nu am, la revedere….
- Ştiţi, vă mai reţin atenţia un minut, banca noastră desfăşoară o campanie promoţională în perioada ţ-ţ’ , dacă vă luaţi un card de credit puteţi câştiga o fripteuză sau o ascuţitoare de scobitori….

Deja fierbeam de nervi, duduia era chiar pusă pe fapte măreţe şi voia să-mi recite toată poezia cum cât de câştigat sunt dacă îmi iau cardul ăla de credit. Cu ultimele puteri şi cu un effort supraomenesc de a rămâne politicos îi zic ceva de genul ( poate acuma exagerez ).

- Duduie, îs pe roaming, şi dacă vrei să ştii mai am vreo două carduri din alea şi nici până în ziua de azi n-am reuşit să ies de pe minus, spre fericirea băncii care mă mulge în fiecare lună ca pe o vacă de lapte. Scobitorile vin gata ascuţite şi oricum nu folosesc pt. că am dantura perfectă, fripteuză nici atât pentru că nu gătesc, mi-ati deblocat tokenul, mulţumesc, nu vreau mai mult de la voi.

La capătul celălalt al firului s-a lăsat o tăcere adâncă. Stupoare. Nervi probabil. Sau semne deocheate. Mi-o imaginam cum dă muie la receptor sau şi-l freacă de cur. După câteva secunde se aude o voce uşor schimbată:

- La revedere domnule Porcuşor şi vă mulţumim că aţi apelat la serviciile 24-pula mea.

6 comentarii:

  1. Da stii ca sunt astia, operatorii, care cand raspund isi spun numele dar o fac cu un asa talent ca sa imi bag pula daca am reusit sa il retin macar o data.
    Am incercat sa notez, nu ai sansa ca deja iti zice o incantatie acolo si nu mai stii ce a zis. I-o instrui cumva in acest scop.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai, eu dupa 2-3 experiente naspa sunt atent cand imi spun numele, si il notez, pt ca il spun doar de prima data, cand nu ti se pare relevant.
    Devine relevant doar in momentul in care incepi sa te certi cu ei, si bineinteles ca nu ti-l repeta ca sa poti sa le faci reclamatie. Bine, de obicei nu-i cazul, doar ca te tin de vorba pe banii tai

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am onservat ca iti pun multe intrebari cand te grabesti la toaleta sau mai suna un telefon, copilul tipa ca vrea desene, o vecina suna indarjita la usa si mai ai 2,3 persoane la masa carea asteapta sa le torni cafea - ibricul fiind intr-o mina telefonul in alta si copilul atarnat de un picior

    RăspundețiȘtergere
  4. mmmmmmm ....chiar am vorbit prea mult la telefon , e afectat neuronul cu litera "b" .
    Deci retractez "observat " nu "onservat"

    RăspundețiȘtergere
  5. Cool...am o singura intrebare
    Copilul agatat de picior si cel care tipa ca vrea desene sunt unul si acelasi ?

    RăspundețiȘtergere
  6. daca ar fi acelasi nu s-ar mai confirma legile lui Murphy .

    RăspundețiȘtergere

GROHĂIŢI SAU GUIŢAŢI AICI